12 november 2020

Vi öppnar e-handel i Tyskland

I somras öppnade den nya e-handelssajten www.olssonparts.com i Sverige, tätt följt av lanseringar i Danmark, Norge och Finland samt en engelskspråkig sajt med fokus på export. Nu, bara några få månader senare, är det dags för Tyskland. ”Det här är bara början”, säger VD Olle Olsson.

Världsläget och pandemi till trots; tillväxtkurvan pekar rakt uppåt för Orustföretaget. Nu ska Tyskland erövras och man sticker inte under stol med att den tyska sajten är efterlängtad:
— Den tyska marknaden är viktig för oss. Vi har redan idag många kunder i Tyskland och att nu äntligen kunna öppna upp en egen e-handel även för dem känns fantastiskt bra. Samtidigt blir vi mer tillgängliga för andra tyskspråkiga länder, konstaterar VD Olle Olsson.

Olssons i Ellös har arbetat med reservdelar och utrustning till traktorer, och på senare år även entreprenadmaskiner, i mer än 50 år och insåg tidigt vikten av tillgänglighet och digital närvaro. Första beställningen via hemsidan kom i november 1996; idag sker mer än 70 % av företagets försäljning via webben.
— Erfarenhet och grundmurad kompetens skapar ett stort förtroende hos kunderna och ger oss ett naturligt försprång gentemot våra konkurrenter. Idag satsar vi på att erbjuda fler och fler varor under eget namn och eget varumärke; Olsson Parts med extra högt fokus på kvalitet. Med Olsson Parts kan vi arbeta på alla marknader under samma varumärke och heta likadant överallt, säger Olle Olsson.

Till startsidan